Sunday, August 2, 2009

i'm lipan girl

malang sungguh ari rabu minggu lepas..
dah la buat stok ayam tak menjadi ..
pastu dengan letih2 balik rumah plak..
den jadi mangsa sengatan lipan...

macam mane kene sengat dek lipan tu?
haaa..
ni la nak cite sket...

lepas balik dari kelas memasak..
den pun duduk la kat ruang tamu sambil menikmati santapan tengah hari sambil membaca novel online...
tengah syok2 duk malan sambil membaca....
den rasa ade benda merayap kat tengkuk....
apa lagi den tepis la benda tu..
ingatkan semut gatal miang...
aik...asal semut ni panjang lak..

sekali tu...dah rasa sakit kena gigit...
ingat semut yang gigit..
tepis punye tepis lipan lak yang jatuh atas bahu den....
apa lagi...
menjerit la den.....

nasi tah ke mana....
laptop tah ke mana...
kawan serumah den pun terkejut...

cari2 lipan tu...
tapi tak jumpa2..
jadi den terus je salin baju..
jumpa pak guard,,,,

nasib baik pak guard ade...boleh la hantar den gi klinik....
terima kasih pak guard...

hmmm...
dah sampai kt klinik...
junior lak penuh kat dalam klinik...
buat medical check up...

dengan muka pucat plus tahan sakit...
den gi la...
pak mad pemandu ambulance tu duk sengih2....
yela...dulu den yang jadi paramedik...
sekarang..lain plak citenye...

bila kate dah start rase loya....
terus je masuk bilik rawatan....
tekanan darah turun,
muka pucat....
heart beat laju..
doktor pun macam nak hantar gi hospital.

lepas kene 2 injection...
bagi ubat...
den pun balik....
ditemani lin....

hahaha
balik tu terus je den tidur...
penangan ubat tu....
mata tetap stim walaupun tak ngantuk...
hahaha
sekarang dah baik sket...

kerja yang tertangguh kene la siapkan ...
banyak woooo....
tak tahan...
makan ubat mesti ngantuk...

lepas ni mesti bleh jadi cam spider man...
hahaha

P/S: terima kasih kat semua yang amik berat pasal den...waktu den sakit ari tu...
sayang semua..

No comments:

Post a Comment