Saturday, August 8, 2009

latihan menyelamat aras tinggi....

hari ni den pergi ke kem jpam negeri

best jugak...

ade latihan menyelamat aras tinggi...

descending bangunan gune teknik normal repelling

ascending bangunan plak gune teknik apa tah...

tapi penat giler la

sampai mengigil tangan lepas habis buat...



waktu turun bangunan (tinggi kira 60 kaki)

memang gerun seh

tapi bila dah duk atas tu pegang tali...

nak tak nak memang la kene wat...

jadi memang best



pasal naik bangunan plak...

letih tangan den nak naik pakai taki tu...

sampai den berehat kat atas tali...

ceh...ala2 kumpul daya nak panjat..

last2 leftenen roslan plak nak bagi tangga...



bila dah selamat sampai...

yuyu cakap
mane leh cam ni....

jadi den terus je cakap...

"tak nak!!! saya nak panjat sampai atas pakai tali..............."

Leftenen tu siap senyum


"bravo la ko.... org bagi tangga taknak pakai...nak jugak pakai tali tu...."

den pun sengih2 sambil baring2 atas peha si sikin...

empuk macam sofa....



nak tergelak pun ad bila tengok sorang2 turun...

ade plak nak mintak izin turun....

tapi cara salah

dah nervous...

bukan ingat ape pon...



den ingat lagi ade satu budak( nama dirahsiakan) cakap

" penyelamat, saya....(nama dirahsiakan) mintak keturunan dengan teknik rebonding!!!"



hahaha

kiteorg yang kat bawah ni terkekek2 ketawa...

ape la dak ni...nervous sangat samapi habis diubahnya arahan mintak turun...



arahan yang betulnya macam ni bunyinye...

" penyelamat, saya... minta izin untuk turun menggunakan teknik normal repelling"



haaaa macam tu la....

nak wat cam ne...kalo dah nervous kat atas tu macam2 boleh jadi....



pengalaman yang best...

dan sangat berharga....



P/S: den nak wat lagi.... hope lepas raye ade bannyak aktiviti luar...

No comments:

Post a Comment