Thursday, January 14, 2010

hari khamis menjelang tiba...


aku suka sangat hari khamis untuk sem ni.. sebabnye.. kelas habis kul 1...dan penyeksaan dah berakhir untuk minggu ni.. next week tunggulah.. sebab aku jaga servis kat laman cafe...


semalam.. ape ek yang best.. nak dijadikan cerita aku telah ditugaskan membuat mud pie... sebenarnya ia adalah resipi baru yang telah dibuat oleh rocky sewaktu recipe testing sem lepas.. nak jadi halnya apabila rocky lupa mengupdatekan resipinya dan aku gunakan resipi tu dalam kelas komersil semalam.. ape lagi.. habis tak jadi pie aku...




tapi bila tunjuk kat en A.. dia tak marah pon.. malah die bagi suggestion lak nak mengcover pie aku yang dah tak serupa pie tu..huhuhuhu.. dah la aku demam, batuk, dan selesema minggu ni.. kat dapur semalam aku terpaksa pakai topeng.. nak elakkan jangkitan pada orang lain dan halang kontaminasi pada makanan.. bayangkanlah.. pakai topeng dalam dapur yang suhunye boleh cecah 40 degree celcius? azab......




dan yang lebih menyedihkan lagi, tengah-tengah operate restoran tu, elektrik pulak takde.. huru hara satu dapur.. restoran pulak gelap sampai terpaksa bukak langsir dan pintu.. kesian kat pelanggan dan waitress...kepanasan.


jacketted potato kiterang pon kena masak ikut cara lama... alahai.. at least boleh la tahu cara masak tradisi.. huhuhu..




okay la.... aku chow dulu...kepala pun dah pening baru je telan ubat tadi...hope next week okay...

No comments:

Post a Comment