Sunday, February 14, 2010

going back home!!

hmm.. setelah 3 hari berada di kem merbau menyusut.. aku selamat keluar dari sane.. hehehe..

ape yang bestnye? mula2 aku cam tak rela je gi sane.. tapi bila dapat tahu buat aktiviti bawah jpa negeri ... hehehe. ni yang syok nih.. lagipon.. tuan roslan pon ade..



macam biase la.. hari pertama.. pasang khemah ..

solat maghrib, bacaan yassin dan juga solat isyak.. pastu makan malam, dan aktiviti pertama bermula... mula2 buat pasal cpr and balutan... pastu bile dah pukul 12 malam.. buat la nightwalk dalam hutan.. actually trek die takdela susah sangat.. tapi sebab mlam.. tak nampak... tu yang jadi takut tu.. pastu kan ade lak jurulatih duk kat pokok sambil goyang2 pokok.. nampak gak daun bersinar dalam gelap... redah lumpur... hmmm... sampai spike boot tu dah tak nampak spike boot.. kotor..



hari kedua lak...hmm.. bermula dengan sesi PT.. pagi2.. pastu.. kawad kaki... kawad2... pastu sarapan pagi.. lepas sarapan pagi.. aktiviti flying fox dan australian... best tau.. tapi kan sengal betul si abas ni.. dah la aku tengah redah sungai nak gi naik bukit .. kononnye tak basah la baju aku.. habis basah pon seluar je.. die dengan gembiranya simbah aku ngan air.. basah kuyup aku.. koperal shah lak.. gembira je.. naik2 kat atas.. aku ingat turn aku lambat lagi la nak buat australian tu.. tapi.. hampeh.. koperal suruh aku buat dulu.. pas betulkan tali...aku pon menuruni bukit dengan australian teknik.. hehehe



pastu? hahaha.. nak tahu tak? kiteorg ken denda.. heheh..sebab budak2 nih mandi tanpa kebenaran..org duk buat flying fox.. diorag duk snap picture sambil mandi...

last2...semua spike boot yang basah kena jemur kat tengah padang kawad dan kami semua kena buat streching tengah panas.. kelakar lak.. ade ke buat streching tegah hari sambil pakai selipar jepon.. hahaha...dah la tu.. sorang2 basah kuyup...



hahaha.. lepas tu? budak laki solat jumaat.. kiteorg yang pompuan pon.. ape lagi.. aktiviti bebas la... ade yang mandi.. ade yang tido.. yang pastinya.. aku kumpul daya la.. best gak..

lepas tu kan.. kiteorang pon.. buat la jungle trekking..

No comments:

Post a Comment