Friday, December 24, 2010

kawin muda?

apakah reaksi anda jika tiba-tiba ada yang masuk meminang dan perlukan jawapan secepat mungkin? huhu..
secara logiknya, dulu aku ingat ini semua macam dalam novel. pemikiran aku mase tu lebih kurang macam ni la...

' alah.. mana ada mak bapak zaman sekarang nak bagi anak diorang yang masih belajar dan berhutang dengan PTPTN kawin muda. tak pasal2 diorang yang kena bayar PTPTN anak diorang'

tu pendapat aku time dulu la, sekarang ni.. dah berubah sikit kot.. tapi kalau aku la dalam situasi tu, mungkin aku akan tolak kot.. bukan apa.. aku mahu nikmati hidup .. dah kawin nak keluar dengan kawan2 pun terbatas.. payah nak enjoy2.. haha..
tapi kawin muda pon okay jugak ape.
buat aku yang banyak SKANDAL ni.. tak sesuai sangat kot.. haha.. eh...maksud skandal di sini adalah... aku banyak gosip.. bukan skandal yang satu lagi tu..jangan salah faham tau..

pasal kawin muda ni.. hurm.. bukan apa la.. bagi aku time belajar ni takyah la nak kawin,, bukan apa.. sebagai contoh aku la..
konon la kalau aku kawin awal.. sebagai pelajar third year.. aku akan bergelumang dengan final year project yang memang mengambil banyak masa aku.. kebanyakkan masa aku akan dihabiskan di dalam makmal dan di hadapan skrin laptop.. so? bile mase nak jalankan tugas2 lain.. contoh masak, basuh kain.. kemas rumah? sedang kan makan pun.. siap tapau kat kedai.. kalau banyak kerja.. makan roti je kat bilik.. nak buat tugas lain? hurmm. tak dapat la.. huhu..

tapi buat yang berkawin sambil belajar ni.. aku respek la.. boleh bahagikan masa.. so.. tepuk dada tanye selera..
p/s:
tapi nak tunang time belajar.. aku rase ok kot... haha

2 comments:

  1. betul tu. mcm coursemate akak, senior korang. memang kelang-kabutlah. mana satu nak hantar tesis nya lagi, nak prepare kawin lagi. beberapa before kawin still lagi ada kat UMT betulkan tesis yang nak dibind hard cover. Memang huru-hara. nasib baik jadi kawin semalam

    ReplyDelete
  2. ye ke? boleh lagi die kawin....
    kawin semlam? huhu.. selamat pengantin baru buat akak senior...
    takpe la.. maybe dah jodoh die... doakan yang terbaik la buat die.. habis tu LI macam mane? buat kat mane?

    ReplyDelete