Saturday, January 8, 2011

iNTeRVieW? sudahkah anda bersedia?

baru je lepas pergi seminar syarahan eksekutif hari ni.. hurm.. basicly banyak la info yang aku dapat. mostly lebih kepada persediaan untuk melangkah keluar dari universiti dan cara-cara memarketkan diri sendiri agar laris dan cepat terjual.. haha

kalau dalam menu planning kita belajar menu as marketing tool.. yang ni aku belajar pasal resume as marketing tool. how to promote ourself... just using our resume..
hmm... dan cara-cara nak mengeksyenkan diri sendiri dalam bentuk positif agar dapat membuka mata para penemu duga haha..
impress them through writing and also the way your talk... dan tak lupa juga dengan grooming session.. hurm.. kelakar pun ade.. cara duduk, cara shaking hand and also cara jalan.. diajar.. macam nak masuk kelas etiket pulak.. haha.. lagi ape ek?

bagi perempuan, adalah lebih selamat memilih baju kurung untuk pergi temuduga.. huhu tapi jangan la striking ek kalernye.. huhu  tapi aku suke baju kaler hijau pokok pisang yang striking giler tu? macam mane ek? hehe
erm ape lagi ek nak cerita ni? ermmmmmmmmmmmmm... haaaaaaaa!!

tapi kan.. yang tak bestnye bile lepas rehat tengah hari tu, ramai yang excuse.. tak nak datang.. rugi la diorang sebab tak dapat ilmu membuat resume secara efisyen.. ye la kite kan selalu je pandang remeh pasal resume ni.. walhal kita tak tahu.. benda remeh la yang diorang tengok.. the way kite describe diri, perlu ke letak sijil? sijil tadika nak bawak ke? haaa.. tu la soalan-soalan yang budak-budak ni utarakan..

aku kekadang takleh la jugak nak tumpu.. tapi sedikit sebanyak dapat a jugak info.. huhu..ini melatih kemahiran mendengar aku yang terpendam sejak sekian lama.. huhu.. i'm not easily distracted by those noise..hehe..

ok.. ok.. ape-apehal aku rase tak rugi nak datang majlis tu lagi.. hurmm.. sejak bile aku jadi budak baik ni? huhuhuhu.. OMG!!! perubahan demi masa depan.. yeye...

ok.. ok.. jurnal walking again.. tata


No comments:

Post a Comment