Monday, January 31, 2011

:: MY cousin- cik fie::

olla, entri kali ni nak cerita pasal cousin saya yang SPECIAL...
hehe.. dia bukan OKU.. tapi.. kih3...

kenape ek dengan die? hee.. ni la saya nak cerita.  biarlah saya kenal kan dia sebagai cik Fie. cik fie ni dari kelantan.. so dia ni agak pure kelate la katakan.. walaupun abah dia orang jawa, tapi sebab dia lahir, tinggal dan bersekolah di kelate,  jadi loghat kelate die sangat la pekat berbanding saya yang langsung kekok cakap kelate.. hehe..

nak dijadikan cerita cik fie ni dapat la sambung belajar kat KL.. hehe.. die pon bawak la loghat kelate dan style cakap laju-laju sampai saya pun susah nak tangkap ape yang die cakap.. haha... semalam dia datang la kat rumah saya kat kuantan ni.. hehe.. So, dia punye bersembang, dengan loghat kelate tu, buat mama, abah dan juga saya terbahak-bahak la ketawa.. ye la.. kadang-kala bahasa planet mane pun saya tak tahu..
sebagai contoh: bedil machine gan...(machine gun)
                        poda kasut       (kapur kasut)
                        chapra     ( samseng/ gengster)
banyak lagi la.. abah saya yang jarang ketawa pun boleh tergelak sakan dengar cik fie cakap. haha.. dah la laju, cakap non-stop talking dari start dia sampai sampai la saya tidur.. hehee..
tapi takpe.. boleh tambahkan vocab kelate.. hehe..
even, mama and abah orang kelate.. saya tak reti pon cakap kelate..  kalau cakap pon mesti kekok.. huhu
harap i/c je xxxxxx-03-xxxx tapi hancus bila cakap kelate.. ni pon sebab dapat roomate kelate.. boleh la cakap sket..

tapi mengenai ck fie ni.. hehe.. tak tahu la.. tapi die memang kelakar.. duduk kat KL.. tahan la roomate die layan die.. hehe.. ok la nak sambung bercerita dengan cik fie. lusa adik saya cik lin pun nak balik.. bergegarla rumah ni.. dah la cik fie dan cik lin tu sekepala.. haha..boleh pecah rumah ni.. ade yang tak tidur malam sebab nak bercerita sepanjang malam.. almaklumla dah lama tak jumpe.. hehe

adios.... dan selamat malam.. haha

No comments:

Post a Comment