Thursday, February 10, 2011

Laluan belakang asrama .... tak lagi selamat..

salam sejahtera semua.. huhu

entri kali ini ditulis lantaran kejadian yang baru je berlaku petang tadi.. kira-kira hampir pukul 7 tadi di laluan belakang asrama UMT...
kisahnye bermula apabila saya nak cik dayah turun untuk makan petang tadi kire-kre dalam pukul 6.30.. jadi tempat makan pilihan adalah kedai makan sebelah kedai topup tu.. kiteorang panggil kedai mak cik bumbung hehe..
 so, order la makanan .. tengah asyik menikmati makanan.. tetibe bunyi accident.. nasib baik tak tercekik ketika makan.. habis orang serbu kat kawasan kejadian... ini termasuklah tukang masak-tukang masak kat kedai mak cik tu.. siap pakai apron kelaur kedai lagi, bagi mengupdate ape yang berlaku.. saya dan cik dayah? haha.. kami dengan tenang makan di situ.. hanya memerhatikan gelagat orang ramai yang sibuk nak tahu apa yang berlaku..
saya dengar juga ( curi dengar) pasal mak cik-mak cik tu bercerita..

so, accident kereta dengan motor depan gerai yang jual satay ikan tu.. kesian pak cik tu, rasenye tutup awal kot kedai jual satay die.. hehe ade la nampak kesan darah.. tak tak tahu seteruk mana keadaan.. yang penting budak laki tu selamat dibawa oleh JPAM  untuk rawatan seterusnya..

saya tengok je la dari jauh, bukan tak prihatin.. tapi kalau kite tengok jek tapi tak tolong, hampeh..
bukan sesak jalan je.. maybe boleh ganggu paramedik yang nak buat kerja..
tengah-tengah jalan nampak la budak sispa yang saya kenal.. saje je tanye.. die kate accident.. macam tu la..
tapi bagus la, cepat je telepon 999.. bagus..bagus..!!!!
jangan hanya tengok and kerumun pastu last-last tak telefon pulak..tu yang sampai kesudah takde penyelamat datang.. haha.. pastu salahkan paramedik lambat la.. padahal orang yang telefon tu lambat dan tak bagi maklumat dengan lengkap.. ..

ok..ok.. thanx atas keprihatinan anda semua, mak cik-mak cik kedai makan sanggup tinggalkan dapur semata-mata nak tengok pa yang berlaku...ape-ape pun, marilah kita doakan dia selamat..

** kredit untuk sispa UMT.. Tuan Abas dan Tuan Anthony yang turun ke tempat kejadian.. peace..

2 comments: