Tuesday, March 1, 2011

:: bila teknologi disalah guna::

Hurm.. salam satu Malaysia semua.

TEKNOLOGI..... ceh macam best je kan..hidup dalam dunia moden ni, semua benda mesti nak ringkas, dan cepat. saya pun suka jugak ade perkembangan teknologi macam ni. semua kerja jadi mudah.. contoh kemudahan yang selalu saya guna ialah mesin basuh, TV, radio, telefon, laptop, printer.. microwave.. dsb...

TAPI.. saya nak tekankan kepada penggunaan telefon bimbit yang canggih-manggih ni.. geram betol saya.
Ini semua mengenai insiden yang berlaku tengah hari tadi..

nak dijadikan cerita, saya berjalan la pulang ke hostel sendirian sambil lalu la kat kawasan kolam yang berhampiran  FPE tuh,.... so, disebabkan saya sangat lapar dan cuaca tengah hari tadi sangat panas.. saya pon berjalan dengan lajunyaa.. tak pandang dah kiri dan kanan ni.. straight jek.. muke saya? tak payah nak cakap la.. muka ketat je.. al maklumlah tahan lapar ni.. hehe

so saya jalan la sorang-sorang sampai la bila saya berjalan menghampiri pondok (yang biasanya tempat tukang potong rumput lepak  tuh).. saya terpandangkan pondok tuh dan tetibe saya ternampak ade lelaki sedang menghalakan telefon bimbit ke arah saya..(cara macam tengah tangkap gambar curi)..waktu tu memang ada saya je..  dah la berselindung di sebalik pokok... kalau sekali lalu memang tak perasan..

bukan saya nak perasan atau ape ke.. tapi cuma saya rasa tu sangat la tidak berbudi bahasa.. tau la telefon bimbit ade kamera... tapi tak payah la tangkap gambar curi-curi.. seram pon ade..
mujurlah la saya x pakai baju kurung hari ni.. kalau pakai.. huhuhu... dah la kawasan umt ni berangin.. jadi.. paham2 la ..

entah dah  berape ramai yang gambar budak perempuan dah dia tangkap.. mintak dijauhkan la segala benda buruk.. psst.. sebenarnya saya harap kamera telefon dia just VGA ataupun 1.3 megapixel je.. takleh zoom.. huhu

hurm.. tak suka la macam ni.. dalam kawasan kampus pun ade orang macam ni.. seram. buat girl2 kat luar sane.. hati-hati la ye... jalan sorang2 tuh.. kalau boleh elakkan la... menjadi perhatian orang..

buat si pemilik kamera.. berhemahla sewaktu menangkap gambar.. bukan semua orang suka publisiti...

8 comments:

  1. bukan student.. pekerja...takut weyh..

    ReplyDelete
  2. betul tu bahaya tu..mana tahu dia buat apa2 dgn gambar tu..jumpa bomoh ker (nauzubillah min zalik)..doalah takde apa-apa..lepas ni kena hati2..tak pun campak jer hp dia dlm kolam tu *idea brutal*

    ReplyDelete
  3. yeah kak.. betol tuh. kang keluar silat menyilat kang baru tau.. hhu.. haa.. kak tadi ex supervisor kak cerita pasal kak.. hehe.. pasal drug addict.. fyp kak tuh.

    ReplyDelete
  4. dia cite pasal pe? y baik ker y buruk? huhuhu

    ReplyDelete
  5. die citer pasal yang akak buat drug addict tuh.. dorang sihat and xde pon masalah cholesterol ke, glucose.. ke.. macam tu la..

    ReplyDelete
  6. owh..ingatkn apa lh..huhu..cuak2

    ReplyDelete