Thursday, March 10, 2011

:: Kisah Kawin-kawin::

" weh ko ni bila nak kawin?"

biasa tak dengar dialog di atas? haha.. bagi saya, selalu je.. sedara mara selalu la jugak tanya.. kadang-kadang nak je cakap.. hidup ni matlamat untuk kawin je ke?
huhu.. last-last saya jawab..
" takde pakwe.. nak kawin macam mane?"

tu la alasan yang paling releven yang boleh saya fikirkan pada masa tu..
Almaklumlah, kebanyakkan cousin saya kawin muda.. umur belas-belas dah kawin.. paling tua umur 23 tahun .. kawin.. tu dah kira lewat dah tu..
memandangkan cousin saya dah kawin dah beranak pinak.. dan saya pulak still single mingle..diorang (mak sedara) tetibe je la tanye soalan-soalan cepu emas.. huish.. nyampah..

tah la bagi pendapat saya, rugi pulak kalau lepas je habis belajar terus je kahwin.. mesti la rase nak enjoy, kerja dua tiga tahun dulu kan.. pastu baru la kawin.. baru la ade life sedikit..
lagipon perempuan ni kan payah sedikit kalau dah kawin. kene dengar cakap suami la.. hehe betol tak?

bagi saya yang kaki enjoy ni.. maybe lambat sikit kot nak kawin.. cerita pasal kawin ni.. 15hb ni cousin kawin.. maybe tak balik kot.. ade lab.. kalau takde lab.. maybe ponteng kot sket.. haha.. sekarang ni dah masuk tahun 3.. dah ramai kengkawan yang asyik duk cerita pasal kawin.. tension sket nak balik kawin.. kadang2 terfikir jugak la.. adakah kawin boleh selesaikan segala masalah? kalau tak betol caranya.. boleh menambahkan masalah ade la..

ade juga yang cakap elok kawin muda.. kawin time belajar.. entah.. tepuk dada tanye selera. tapi kalau saya, serius la saya tak mampu nak bahagikan masa...

so, kawin la jika anda mampu.. dan yang penting kalau ikhlaslah kalau nak kawin. jangan main tangkap muat jer.. tu yang jadi setiap 15 minit nak cerai.. haha

ok.. tata

5 comments:

  1. aik...n3 kahwin? mmm.....ada udang disebalik aseian noodle nie....

    ReplyDelete
  2. betul, betul..staf-staf kat kitchen tu pun sibuk tanya pasal nak kawin..siap nak kenen-kenenkan plak y xde pakwe..risau dieorang mengalahkan emak sendiri..

    ReplyDelete
  3. dayah: udang di sebalik asian noodles haha.. boleh ltak dalam slide nanti pastu cite name ko.. (dayah, 2011) haha

    akak: ye ke? haha pasni boleh la makan nasi minyak akak.. kalau yang die kenen2 kan tu doktor, ape lagi kak, go on je.. haha

    ReplyDelete
  4. hehe... n3 luahan dalam ni.. dapat rasekan n3 dibuat dgn penuh perasaan.. haha. or aku salah.. ahak.. nape laki jarang di tnye bile nak kawen ek.. hahah.. demm

    ReplyDelete
  5. mr line: haha..tak dubuat dengan penuh perasaan pun. biase2 je.. kikiki laki hanya akan ditanye bile nak kawin bile umo dah capai 30++ je.. haha

    ReplyDelete