Saturday, April 23, 2011

...pengalaman makan kat kedai makan...

hurm.. Saje je nak post pasal service failure nih..

erm jap.. tau tak ape tu, service failure? Service failure ni adalah spesis kedai makan.. atau kedai yang menawarkan khidmat service yang lambat tahap snail.. huhu.. ataupun kedai lambat.. huhu.. lebih kurang la.. nak tahu lebih lanjut? haa.. gi la kat library umt.. cari la kat bahagian buku hotel management... jumpe la.. tak pun cari je kat internet maksudnye.. huhu

kenape tetiba saye ni menimbulkan masalah service failure di sini? hurm.. musykil.. musykil.. tadi saya dan rerakan order la makanan... Well dinner time.. so, kiteorang sampai la kat kedai dalam pukul 6.20pm.. ceh.. ingat cepat la sampai makanan tuh.. tup.. tup .. air yang kiteorang pesan tuh, amik mase 20 minit sebelum sampai kat meja kiteorang.. huhu.. tu baru air.. makanan yang kiteorg order? lambat lagi la jawabnye... lame jugak la tunggu, dari cerah sampai la gelap... dah la tak solat maghrib lagi.. habis2 makan terus je berkejar ke hostel ...

rasenyekan sume orang mesti la pernah menghadapi masalah macam ni kan.. habiskan masa menunggu makanan untuk siap.. kalau setakat setengah jam tu.. boleh la consider lagi.. kalau satu jam? huhu... alahai... tension.. dah la rerakan saya tu tak makan tengah hari..  bile makanan sampai.. terus je makan tak ingat dunia.. huhuhu...
termasuk la saya sekali..huuhu..

buat sesiapa yang nak bukak kedai makan, tolonglah... jangan lambat-lambatkan service kat kedai anda.. ataupun.. jangan letak banyak sangat pilihan hidangan yang berbeza.. payah tukang masak nak buat.. nanti.. ni la jadinye..
kalau kat hotel, makanan yang di order tak sampai 15 minit, dah dianggap service failure.. tak gitu cik dayah?
tu hotel la.. sebab service di charge...
kat kedai makan biasa.. sebab xde charge service.. so 30 minit tu ok lagi la kot.. hhuhu..

2 comments: