Monday, May 16, 2011

16 Mei- Happy cikgu day!!!

Hai all.

Pagi yang hening ini, saya ingin mengucapkan Happy cikgu day kepada cikgu-cikgu yang pernah mengajar saya. Of coz entri ni khas saya tujukan kepada cikgu pertama saya iaitu Cikgu Mona yang telah mengajar saya cara nak baca ABC .. huu... Erm cikgu mona ni cikgu tadika saya .. Tadika Woodlands, Singapore.. huhu..

Cikgu Mona... Hurm..apa yang saya suka pasal cikgu mona ni adalah.. dia sempoi.. everyday bila gi kelas boleh main-main.. hehe.. kan tadika lagi time tu.. mesti la nak main kan..betul tak.? waktu paling suka bile kelas yang kita boleh nyanyi2.. haha.. lagu baba black sheep, twinkle2 little star.. hurm.. ape lagi ek...? spider tu.. err.. dah tak ingat dah.. Ini menandakan tanda lanjut usia. Kihkih kih...

Waktu sekolah rendah, hari guru disambut, of coz dengan meriah.. Dah jadi tradisi, perhimpunan pagi.. pastu ucapan.. bla bla bla... lepas tu nyanyian guru.. ala lagu kami guru malaysia tu.... persembahan pelajar.. persembahan guru.. ...
Masuk je aktiviti padang.. Persembahan pancaragam  sebagai pembuka tirai.. Pancaragam ni wajib la buat persembahan.. haha tu yang nak tengok tu.. Pastu perlawanan bola sepak antara cikgu perempuan dengan murid.. pertandingan bola jaring antara cikgu lelaki dengan murid... dan lastly masuk kelas dan bagi hadiah.. huhu..
ingat lagi time perlawanan bola antara cikgu perempuan dengan murid..Ade seorang cikgu tu, excited tendang bola sampai tercampak kasut masuk pintu gol.. klakar betol cikgu tu.. tapi ok la die main bola.. not bad..

Waktu sekolah menengah.. hari guru disambut dengan meriah la jugak.. macam Biasa perhimpunan pagi, perasmian. time tu akan ada upacara menaikkan bendera yang diketuai oleh kadet laut sekolah..bla bla..bla.. Persembahan guru.. nyayian lagu kami guru malaysia. persembahan pelajar.. Time ni la ade deklamasi sajak la.. nyanyian akustik.. Sesedap rasa la sape nak buat persembahan.. huhu.. Lepas tu.. biasanya pelajar-pelajar akan menyemak kat bilik guru sebab nak bagi hadiah la.. nak buat ucapan la.. Macam-macam..


 Dan biasanya saya akan lepak dalam kelas sambil menunggu waktu balik.. Time-time macam ni, best la layan novel dalam kelas.. Sebab kalau perhimpunan habis pukul 10.30 pagi.. Nak tunggu pukul 1 ptg baru nak balik.. Kan bosan.. So, lepak je la dalam kelas sambil layan novel.. tak pun bergosip dengan kawan-kawan.. huu.. best kan..?

Tu je la kenangan hari guru.. Untuk cikgu-cikgu yang dok ajar saya yang kurang pandai ni.. thanx.. bebanyak.. Especially kepada cikgu biologi dan add  math saya.. Subjek-subjek yang tak pernah-pernah dapat A1.. huhu..

Akhir kata...

HAPPY CIKGU DAY.. peace

No comments:

Post a Comment