Saturday, July 16, 2011

School days: Mee Chalong

Hai...

sumber: sini

Just nak cakap, rasa nak makan mee chalong tetengah hari buta ni. entah la, bila balik kuantan tak sempat pulak nak makan mee chalong tu. Nak buat? hehe.. malas la pulak.
Hehe..

Kalau ingat-ingat pasal mee chalong ni, dulu selalu la jugak makan mee chalong. Time sekolah sebab gerai yang jual mee chalong ni ada kat belakang sekolah je. Jadi, kepada yang suka nak lompat pagar, dipersilakan. Boleh makan mee chalong. Saya? hehe.. saya budak baik, mana ada main lompat-lompat pagar sekolah ni. takde thrill haha

Baik lompat tinggi time hari sukan sekolah. Hurm walaupun palang tu selalu jatuh.. Oh ok.. saya bukan atlet ok.. haha.. Sekarang ni adik kate ade CCTV dah belakang sekolah. Bagus betul siap ada CCTV.. huhu Sekolahku dah maju. Jadi atlet-atlet haram semua, sila lupakan niat anda untuk makan mee chalong time cikgu duk mengajar dalam kelas. haha Kesian junior ku.. huhu

Arghh nak makan mee chalong.. mee chalong.. mee chalong... Dah la kat sini xde mee chalong.. nak makan mee chalong.. mee chalong.. mee chalong.. hurm.. kalau xde mee chalong.. GCB pon ok jugak.. haahaa

Ok, nak craving for sumthing to eat la.. haha

7 comments:

  1. huhu. budak kuantan tahu la kot.. femes mee chalong.. Mai kuantan mesti makan tau.. haha

    ReplyDelete
  2. mee chalong tu mcm mna sebenarnya? nmpk mcm sedap..terliur tengok

    ReplyDelete
  3. kak nourel: mee chalong tu macam mee sup.. tapi dia ade bebola ikan (macam keropok lekor).. Kalau kat indonesia macam bakso..

    mr line: nak gi gambang? buat apa?

    ReplyDelete
  4. siapa yang biasa makan chalong ni jer yang akan tau nikmatnya makan chalong ni....kalau nak tau fasal chalong tanya lah saya....makanan kegemaranku dari kecik sampai dah tua ha ha.

    ReplyDelete
  5. jom ke beserah... x pu ke pantai balok... pekena mee calong... slurpp... ish, nok balik kapung la pulokkkk....

    ReplyDelete