Friday, August 12, 2011

Hampa plus kecewa.

Salam kurang ceria semua,

Tatkala ini saya sedang mengalami batuk dan selesema yang masih lagi dalam tahap terkawal. Ok petang ini, buka puasa tak bolehlah nak membeli minuman ais yang memang menggoda jiwa raga di bulan puasa ini. Tak boleh. Say no to ice!

Hari ini pagi-pagi morning lagi saya dah ke lab. Ambil data untuk microbe semalam. Hurm.. data masih dalam kawalan okay.. Satu set experiment dah buktikan teori yang saya tulis dalam proposal tu betul. hehe gumbira. So dengan senang hati saya mengayuh basikal yang dah berkurun tak dikayuh. Thanx kepada jiran sebelah bilik yang baik hati sebab sudi pinjamkan basikal untuk ke lab di hari jumaat yang indah ni. hehee

Sampai bilik, tiba-tiba terasa ada mood nak melukis ditambah pula hari ni  macam ada bau-bau nak hujan, so mood nak melukis tu berganda-ganda. hehe..Oh okay. saya memang pelik. Sebab kalau tidur pun, bukannya boleh lelap pun. Lagipun jam baru menunjukkan pukul 9 pagi. Dan langit pun semakin gelap dan hujan pun turun. Saya memulakan proses melukis menggunakan microsoft paint yang budak tadika pun reti pakai.


haa.. ni hasilnya. Kerja tangan budak microbe.. ececeh.. Just guna brush dan spray je tau. Eh.. eh.. jangan riak. 
Lepas tu, terasa macam nak jadikan lukisan ni sebagai header blog la pulak. So, saya pun mengedit lukisan ni dalam microsoft power point untuk dijadikan sebagai saiz banner. touch up sikit. Letak nama blog, url dan kata-kata semangat dan beginilah hasilnya.
taraaa...



Tiba-tiba terasa kekurangan sesuatu. Terasa header ni macam ringkaslah sangat. Walaupun ade budak comel yang menyorok belakang pokok dengan rambut ala-ala ooyuki tu, saya tetap merasakan yang header ni banyak kekurangannya. Haish.
So, saya telah mentouch up dengan menggunakan dreamlight photo editor supaya nampak lebih errrr.. vouge?  Eh tak.. tak.. lebih ceria.. erm mungkin. So hasilnya seperti di bawah 
jeng jeng jeng..


Dan dengan muka riak dan gembira saya pun pergilah mengupload header agar boleh diletakkan di blog. Dan ia menjadi sebegini..


Okay saya tahu memang tak padan pun. So, saya removekan dan kecewa. Tak dapatlah nak lawan header encik hoi hoi dan mr line putih line hitam tu. Siap boleh gerak-gerak lagi. hish.. tu la sapa suruh jeles dengan diorang kan. hehe

Arghh.. lupakan semua peristiwa tragis ini. Ceh drama seposen dua. Dah la. nak main feeding fenzy la. huish Biarlah beta bawak jiwa kecewa dan duka lara ini. huhuhu.. Erk..?
morale of the story:
time buat header tu tengok dulu kaler layout blog. hurm..

4 comments:

  1. lah..sayang nya..nape x letak header tu..tukar jer lh color layout..

    ReplyDelete
  2. tak boleh la kak. nik dah suka sangat layout kaler hitam pink nih.. nanti nik buat header yang lain la.. hehe

    ReplyDelete
  3. haisyeh.... tu bukan den y wat... hahah

    header tempah... hee.. jgn kecewa tau..

    ReplyDelete
  4. Mr line: hehe.. ingat buat sendiri. Huhu.. tapi masih kecewa sebab tak dapat nak letak header. huhuhu

    ReplyDelete