Tuesday, September 13, 2011

FYp cases: kerja-kerja lab dan elektif

Hai semua,

Terlebih dahulu saya nak ucapkan selamat datang kepada junior-junior tahun satu yang baru menjejakkan kaki ke UMT ni. Dan untuk pelajar senior, selamat kembali menyambung pengajian selepas hampir empat bulan bercuti. Ececeh.. ayat nak gempak. haha..

Entah apa yang saya nak tulis pun tak tahu. Sebenarnya nak menyambung kembali Fyp yang saya tinggalkan sementara dek kerana raya, namun entahlah, perasaan malas dan berserabut tiba-tiba menjengah kepala. Lagipun, masalah mengenai elektif yang tak habis-habis. Mujurlah dah selesai satu elektif tadi. Dah konfem. Sekarang tinggal esok sahaja. Harap-harap subjek esok tak mengganggu gugat jadual saya. Eleh, bajet macam jadual penuh.

Lagipun sem ni, hanya ada satu sahaja subjek wajib iaitu nutrition therapy. So, jadual memang...memang.. free. Tapi disebabkan komitmen nak masuk lab, jadual tu dah jadi tak berapa nak free. Harap nanti jadual lab tak bercanggah dengan elektif. Kalau boleh tak naklah tangguh lab. 5 jam kredit tuh. Setelah diteliti, kerja-kerja fyp saya masih banyak. Banyak sangat kot. Alahai. apa la nasib. Tu belum masuk writing thesis. Hish..

Esok kalau ikutkan nak masuk lab, buat agar sebab nak simpan. Nanti senang la nak buat mikrobe tapi kan.. tiba-tiba ada hal lain plak. So, esok tak tahu la. Terasa membazir masa sangat kalau tak masuk lab.

Dah.. dah.. tak nak cerita pasal fyp. Sebab nanti tak pasal-pasal tak lalu makan. Orang lain raya, naik berat badan, alih-alih saya raya.. berat turun tau. Alahai nasib badan.

Banyak benda masih lagi tak menemui jalan penyelesaian. Masih ada kerja lain yang perlu disetel. Nasib baik tempat LI dah setel. Kalau tak haru biru kuning pink kepala saya.. hehe.. ok that's all.. tata..

p/s: tiba-tiba terasa nak makan bbq. Ada sapa2 nak buat?

4 comments:

  1. gd luck utk sem ni nik! esp ur fyp

    ReplyDelete
  2. pija.. huhuhuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.. dah nak grad dah dia.. nik dah jadi pelajar tua di umt.. hehe

    ReplyDelete
  3. good luck dear..sem ni ambik elektif apa?

    ReplyDelete
  4. tadi baru sahaja selamat amik bahasa, budaya dan masyarakat. Esok nak pergi dengar perjumpaan pertama bahasa melayu ilmiah pulak..

    ReplyDelete