Sunday, October 9, 2011

Random talk: Hati dan perasaan.

Selamat pagi semua, 

Waktu saya menaip entri ini, jam dekat laptop saya dah menunjukkan pukul 12.50 am 9 oktober 2011. So, dah sah-sah saya sudah habis progress presentation semalam... And saya dah ada sindrom tak boleh tidur ni. Entahlah, mungkin waktu tidur dah berubah.

Entah apa yang saya mengarut tah. hehe... Pagi-pagi morning dah mulakan aktiviti mengarut. Inikah kesan sampingan daripada progress presentation? Ya, itu kita tak pasti.. hehe..

Kalaulah boleh renovate hati macam ni.. hehe


Berbalik kepada tajuk. Okay saya tahu entri kali ini agak kejiwangan sedikit. hehe.. 
Okay.. sejak bila saya tergolong stok-stok minah jiwang karat, saya pun tak tahu.. Ni mesti kes berjangkit cik  lagu jiwang ni.. hehe (identiti dirahsiakan)
Well, anggaplah ia sebagai kesan sampingan daripada progress presentation yang saya lalui semalam.. hehe..

Saya baca faceboook blog terfaktab. Dalam banyak-banyak status yang diletakkan di dalam fb tu, satu saja yang menarik minat saya. Pasal hati. Organ dalaman manusia yang paling unik. Lebih kurang beginilah bunyinya :
"Hati merupakan satu gumpalan darah menyimpan pelbagai rasa di dalamnya"
Okay, sila jangan salah faham. Korang ni kalau dibiarkan mesti salah faham.. hehe.. I'm not falling in love. Tak pernah sekali pun jatuh ___________. (geli pulak saya nak tulis benda alah tu. hehe)

Kita cakap secara general ok. Pelik kan organ dalaman manusia yang satu itu boleh menyimpan pelbagai rasa. Yalah, kejap emo, kejap marah, kejap tacing, kejap gembira. Ajaib kan?
Dulu, zaman sekolah kawan selalu cakap saya macam robot. Tak ada perasaan. Eh yeke? Well, mungkin saya skema kot.. dan sangat sibuk. Mana ada masa nak tacing-tacing atau lovey-dovey ni. Memang takde masa.

Tapi hakikatnya, semua orang ada perasaan kan. Cuma nak tunjuk atau tak? Tapi biasanya saya takkan tunjuk perasaan yang sebenar. Biar orang susah nak teka. hehe... 
Menurut psikologi.. biasanya orang yang ceria atau selalu gelak ni tak semestinya gembira. Kadang-kadang nak tunjuk gembira je, supaya orang tak risau kat dia. Lagipun ketawa pengubat jiwa lara.. Ceh.. nik.. nik.. sejak bila ko jadi minah jiwang hangit ni.. hehe


Ahh.. okay.. cool babe.. apalah yang saya mengarut ni. Mungkinkah saya sedang mengalami fasa penuaan? Oh my.. Mungkin sebab saya baru sahaja habiskan novel cinta stail jiwang karat terlampau tu?
Yalah , semenjak-dua menjak selalu jugak saya baca novel jiwang.. so, maybe emosi tak stabil.. 
Orang lain baca novel, gembira. Saya baca novel jadi stress sebab novel tu, konflik dan bila part romantik.. memang meloyakan.. hehe..

Baru screening novel ini.. romantik type novel.. dan konflik juga.. hehehe

Kalau dulu sukalah.. Novel yang hero romantik, sweet.. sekarang ni tak berapa nak suka sebab in real life, mana ada lelaki yang romantik except for yang propose depan DSM time konvo hari tu la. hehe.. So, girls janganlah nak berangan nak bf romantik-romantik sebab yang romantik tu hanya dalam drama korea je.. Tapi saya tak tahulah kalau ada yang wujud ke tak di Malaysia ni.. hehe Kalau ada yang romantik pun.. jaga-jaga.. tu buaya darat a.k.a playboy.. hehe

So, akhir kata.. Saya just nak pesan jagalah hati sebab ia organ yang istimewa. Jaga ia dari segi rohani dan juga jasmani. Pemakanan tu, jangan lupa jaga.. hehe.. Eh..eh.. nak jugak letak pasal nutrition ni.. hehe
Apa nak buat.. dah memang saya student food service and nutrition.. hehe..

P/s: saya tak boleh tidur.. Entah kenapa.. nak sambung baca novel online la.. hehe






2 comments:

  1. bila dh semakin dewasa makin malas nak baca novel jiwang..y novel gemersik kalbu tu best..

    ReplyDelete
  2. A'ah.. bila dah besar ni, malas nak baca yang jiwang-jiwang sangat.. Yang jiwang-jiwang ni untuk budak-budak sekolah yang baru nak belajar bercinta je.. hehe

    ReplyDelete