Monday, October 31, 2011

sibuk pada hari Isnin 31 oktober 2011

Hai...

Suram. Tu yang saya nampak pagi ni. Dengan tahap kemalasan yang tahap dewa, saya bangun juga dari tidur. Jam masih menunjukkan pukul 5.00 pagi. Dalam hati, nak sahaja saya tarik balik comforter dan terus tidur sambil peluk kuma-kuma warna hijau. Nikmatnya... tapi... tak boleh. Saya tak habis study lagi subjek Nutrition and therapy.

Sebelum ni asyik sibuk masuk lab, sampai tak study apa pun. Malam semalam dah pulun 3 bab. Pagi tadi, saya bangun juga walau mata asyik nak pejam jek. Jadi bermulalah study. Habislah jugak 3 bab pagi tu. Lepas solat subuh, saya tengok jam. Awal lagi. Sempat lagi nak sambung tidur ni. Sebab iklan dalam tv tu kata otak manusia berkembang sewaktu tidur. So, apa lagi, Kuak lentanglah atas katil. Hish.. kalau mak mentua tengok konfem, reject. Tapi, saya bukannye ada mak mentua lagi, jadi adalah boleh dimaafkan kan..? Eleh, jangan dok sembang cakap korang tak pernah buat. 

Saya pun mengambil langkah berjaga-jaga. Kunci handset kaler pink yang tak boleh nak touchscreen tu. 7.20 pagi.  Konon-konon nak pergi lab sekejap. Nak buat streaking atas plates. Salmonella dan listeria ni, memang menyusahkan saya. Seminggu buat lab pun tak habis-habis lagi.. Esok pun kena gi lab jugak. Agaknya, lab staff tu dah jemu tengok muka saya kat lab. Haish.


teeet.. teeeet.. teeeet.. alarm handset pun berbunyi. Dengan bermalasan, saya tengok skrin telepon. Sudah pukul 7.20pagi. Dengan malas.. Saya mengeluarkan baju kurung kaler putih. Nak gosok. Hari ni pukul 10 ada presentation. Tema kaler, hitam , putih dan yang sewaktu dengannya. Hujan-hujan macam ni, nak pakai baju kurung kaler putih memang malas. Gosok baju kejap, dan pergi mandi. 
Pukul 8 pagi terus ke lab... 

Dengan wajah yang tak siap dan mamai campur stress sebab petang nanti test, saya buat lab dengan cepat dan tangkas. Rasanya dah boleh streaking dengan jayanya atas plates. Hehe..Bla... Bla... Bla...
Tiba-tiba test dah tamat. Lega rasanya hari ni. Malam ni pulak ada perjumpaan blok B2 bersama pengetua kolej. Sibuk tak habis-habis. 

Esok pagi-pagi morning dah perlu ke lab. Nak setelkan sikit je lagi lab sebelum pulang beraya dengan jayanya. Tak sabar nak makan daging lembu korban. Hehe.. Nak makan daging.. HEhe.. dah macam gumiho pulak.. hehe

P/s: Entri ini adalah bosan. Sila jangan ambil hati dengan apa yang dituliskan di sini. Harap maklum.

No comments:

Post a Comment