Thursday, November 3, 2011

Random Talk: Lelaki bermata biru

Lelaki bermata biru...

sumber: sini

Macam misteri je kan tajuk entri kali ini kan? Saya bukan nak cerita mengenai pelajar antarabangsa kat tempat saya belajar. eh.. bukan.. bukan.. Jadi jangan nak merapu meraban lagi.. Marilah saya mulakan cerita.

Tarikh : 2 November 2011 (Rabu)
Tempat : DSM
Program: Okestra Jepun: Mugenjuku Troupe Tour
Masa: 7.40 malam

Saya terpacak di hadapan tangga di DSM. Sedang menunggu gerangan manusia yang memegang mandat untuk mengambil kehadiran bagi subjek elektif bahasa bagi sem ni. Maklumlah, kehadiran akan memberikan extra markah yang memang penting untuk mendapat dekan sem ni. Jadi, alang-alang takde kerja nak dibuat kat bilik tu, saya bersama kosmet pun menghadiri okestra Jepun itu.

Tunggu punya tunggu. Orang yang diberi mandat pun tak sampai-sampai lagi. Lecturer sudah naik panik. Sudahlah lecturer tu, AJK protokol. Mahunya nak kena goreng budak sekor ni. Last-last.. Kosmet saya keluarkan pen dan kertas untuk attendance dan buat kertas ala-ala kaunter kat tepi tangga. Senang nak bagi orang lain tahu yang ada attendance malam tu.

Sorang demi sorang datang. Tapi hamba Allah tu, masih lagi tak tunjukkan muka. Saya dah gian nak masuk dalam. Kemudian, ada dua orang datang. Sorang tu, rasanya budak yang ambil elektif sama dengan saya tapi yang seorang lagi, tak pernah nampak pun datang kelas. Tapi dalam hati, awat saya tengok dia ni pelik sket ek? Tak macam melayu yang normal.

source google

Last-last baru saya perasan...
"Mak aii.. mata dia kaler biru."
Saya buat-buat tak terkejut. Mula-mula ingat mata saya dah kelabu. Almaklumlah orang tua. Dah tak berapa nampak. Hehe.. Tapi bila pandang 2-3 kali. Memang sah. Kaler biru. hehe
Lepas tu, kawan dia tegur pasal mata dia. Dan mereka ketawa dengan riangnya.

Dalam hati saya, kalau nak pakai kontact lens pun, agak-agaklah. Kalau warna kelabu, hazel, coklat atau hitam ala-ala big eyes tu bolehlah diterima lagi. Ni kaler biru? hehe... Apa-apa pun, mujurlah kaler biru dia tak nampak macam biru sangat. Kena perhatikan betul-betul baru nampak kebiruannya. Tapi saya lebih suka kaler hijau. Hehe..

Owh mengenai si budak yang ambil attendance tu, nak dekat pukul sembilan baru dia datang yakni apabila saya dan kawan sedang mengambil tempat di dalam dewan. Hehe.. bertuah punya budak. hehe

P/s:
Okestra tu best sebenarnya..lebih-lebih lagi bila time sesi demonstrasi pakai kimono tu. Cute je. Cuma sebab saya sedikit mengantuk dan ditambah pula ada yang bersembang kencang, jadi ia jadi tak berapa seronok. TAPI, saya tak tidur tau.

2 comments: