Tuesday, December 27, 2011

Random Talk: Tunang-tunang...Kahwin-kahwin..

Salam kurang ceria semua...^^v

Apa khabar? 
Sihat? 
Hah! Demam?

Sebab apa?
Rumah banjir.. Habis semua lembu, kerbau yang nak buat kenduri lari.. hehe.. 
Tabahkan hati ye.. hhehe

Okay.. straight to the point. Tahun 2011 ini kan dah nak abis ke penghujungnya. Sebelum korang semua melalak kat mana-mana dataran sambil mengira detik-detik untuk melangkah ke tahun baru sambil diiringini dengan konsert yang tak habis-habis, cuba korang fikir sejenak... apakah tahun ini semua azam yang korang buat tu tercapai? Okay.. saya tinggalkan soalan itu untuk korang fikir okay.. Tak payah nak share-share.. just random.. ok..
sumber google.. 


Tahun 2011 ini, ramai kawan saya yang sudah menukar status. Yalah, dulu single-mingle... sekarang ni dah berpunya.. Dulu orang panggil cik... sekarang ni orang panggil Puan.. (Erk.. saya pun orang panggil Puan juga.. hehe Puan pangkat.. Bukan puan status) ..Dan ramai juga yang sudah dichop oleh orang. Erm.. maksud saya... Bertunang...
Hasil carian google


Tak sangka, kawan-kawan yang dulu zaman sekolah...
Yang sama-sama main kejar-kejar dalam kelas,
Yang sama-sama kena denda sebab tak siap kerja sekolah,
Yang sama-sama gila-gila...
Akhirnya melangkah ke alam baru.
Tahniah saya ucapkan.

Nampaknya, kuranglah kawan nak diajak melepak tak tentu pasal. Yalah.. Kalau dah kawin, payah kan nak join aktiviti orang bujang yang tak tentu hala ini kan. Haha.. Tahun ni sahaja... dekat dalam sepuluh orang bertunang dan mostly diorang akan dijangka kahwin next year yang beberapa hari je lagi. Tadi saya buka facebook. Siap dah ada invitation untuk ke majlis kahwin lagi bulan Jan ni. Harap tak ada apa-apa.. Bolehlah datang majlis kawan ni.. Kecik hati dia kalau saya tak datang. Dahlah time dia tunang hari tu, tengah gila nak buat presentation progress.. hehe..

Dari sumber-sumber yang boleh dipercayai, ramai kawan-kawan saya dijangka akan melangsungkan perkahwinan tahun hadapan. Hurm.. yalah umur pun dah nak masuk 23 tahun... (Oh okay.. saya dah tua)..So, kenalah cari calon cepat-cepat. hehe..  Okay.. saya bergurau..

Dah.. dah.. Saya nak tulis thesis ni.. Hujung minggu ni dah nak hantar kepada coordinator. Harap dapat A... 5 jam kredit tu. Kalau dapat A, masyuk!!.

P/s: congrats pada yang nak menukarkan status  tahun depan. Semoga kalian berbahagia selalu. And remember, perkahwinan itu satu komitmen yang melibatkan toleransi antara dua pihak. okay..

1 comment: