Friday, April 13, 2012

Random Mood: Jom balut buku!!!

Hai

Rasanya sudah lama tak update blog kan. Erm ye la tu. Haha... So, sebab tak lama lagi lecturer nak datang melawat dan tengok buku log dan benda-benda lain yang saya buat di sini, terpaksalah saya mencantikkan sedikit buku lab saya ni. Buatnya lecturer nak tengok? Habislah. Segan pulak nanti nak tunjuk kan... so... jom balut buku.

Ini buku lab original ya. Warna hijau tu dan dah buruk. Sebab ni buku lab Final year project dulu. Disebabkan saya still lagi masuk lab dan buat microbe so, buku lab FYP ini memang sangat berguna. Lagipun banyak lagi ruang kosong. Dah namanya buku lab.. konfem kondisi luarnya agak teruk. Maklumlah.. inilah buku yang saya duk usung setahun time buat final projek.
 Ini pula bahagian dalam.
Okay.. mula-mula gunting sugar paper yang kaler hitam itu bersesuaian dengan saiz buku. Saya pakai sugar paper je.. Sebetulnya nak beli kertas pembalut hadiah.. tapi rasa tak berkenan pula coraknya.. So, senang.. pakai je kertas kaler hitam dan kelebihannya .. memang tak cepat kotor. Lagipun sugar paper ini murah je.. RM0.60 je.

Balut dengan penuh kasih sayang tau.. Macam ni..

Sambil-sambil membalut tu boleh juga makan kerepek pisang. Haha.. Sedap tau..

Lepas dah balut.. jangan lupa bancuh nescafe pula.. Haha.. ye la tercekik makan kerepek.. minum nescafe satu mug pun ok.. hehe..

Bagi tak nampak sangat gelap dan kosong... Boleh lah letakkan hiasan... macam yang saya buat kat atas ni.. Ala.. Kalau nak kreatif lagi.. bolehlah letak bunga-bunga kering ke.. reben ke.. ikut suka korang la.. janji jangan over ok..

Lepas tu saya, tulis la nama seposen dua.. senang nanti kalau hilang.. orang tau buku ni buku siape.. Haha.. Kalau nak letak nombor telefon, emel, atau nama facebook pun boleh.. tak kisah.. tak kisah.. terpulang pada korang la ok..

Lastly... balut dengan plastik bagi mengelakkan kemalangan/ ketumpahan air tidak mencacatkan buku lab suatu hari nanti. Sebab berdasarkan pengalaman saya.. buku lab akan mengalami banjir.. akibat tertumpah air suling atau bahan-bahan kimia di kulit buku.. so, sebagai langkah awal.. balut dengan plastik.. Selamat..kalau tumpah.. boleh lap je...

tadaaaa... siap sudah...  Akhirnya buku lab saya mendapat wajah baru.. Yeay.. 
Okay teman-teman.. selamat membalut buku ok...

No comments:

Post a Comment