Saturday, April 28, 2012

Random: Trip cancel.. bye-bye PBAKL

28 April 2012

Saya duduk di depan tingkap pagi tadi. Sedang menikmati pemandangan alam yang indah dengan fikiran dan hati yang bercelaru. Macam manalah boleh terlepas pandang pasal tu? Kenapa? Kenapa?
Tangan pantas menekan butang on di notebook usang yang terlalu banyak berjasa. Berita-berita mengenai BERSIH 3.0 menjamah mata saat skrin notebook terpampang di mata.

Ya, memang seperti yang dijangkakan. Kebanyakkan jalan utama masuk ke Kuala Lumpur ditutup. Kalau ada yang dibuka pun mesti ada pemeriksaan polis. Nasib baik naluri saya mengatakan tak payah meneruskan niat untuk ke KL minggu ni. Kalau saya pergi jugak, tak tahulah apa yang terjadi.

Plan asal nak pergi meronggeng dengan cik Dayah sambil tengok wayang cerita baru di Times Square dan lepas tu berjalan-jalan di jalan TAR ke atau masjid jamek ke.... Huhu.. Dan rancangan itu hanya tinggal rancangan apabila perhimpunan tu diadakan. Okay, saya stress.

Melawat Zoo mungkin boleh menenangkan jiwa. Huhu

Dan kini, saya duduk di depan notebook usang sambil menaip entri yang penuh kesyahduan ini. Plan nak pergi berjalan juga, tapi entahlah. Hati tak berasa ke arah itu. Tapi tangan sudah mula menaip di carian google. Mahu menaip 'tempat-tempat menarik di Johor'... Mungkin saya perlu duduk diam-diam di Johor sehingga semuanya reda. Tapi bila semua dah reda.. maknanya.. Pesta buku dah habis.. huhu..
Okay.. saya memang sedih ni (sambil mengunyah kerepek pisang dan meneguk segelas nescafe panas.)

Sudahlah, dah malas nak pikir pasal semua ni.. Mungkin saya patut siapkan report latihan industri. Haha.. Hurm mungkin itu yang patut saya lakukan.
Okay..
Nak taip report...
Tata..

2 comments:

  1. same.. ini semua sebab bersih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. nak buat macam mane.. inilah yang dikatakan tak ade rezeki.. hehe

      Delete