Friday, August 23, 2013

Random Talk: Hari-hari kerja... lalaalalaa

Assalamualaikum dan Hai.

Hurm, rasanya  dah lama tak menjengah kat ruangan ni. Rasanya last entri pun bulan april... Lamanya tak bukak blog ni. Saya kekurangan masa dan idea yang nak dicurahkan kat sini. Tiba-tiba je pagi ni terasa jari-jemari yang tak berapa runcing ni nak menaip. Hurm..

Ya, saya sekarang sibuk berkerja. Kerja apa? Biarlah rahsia. Yang penting dalam bidang makanan. Ya, saya masih lagi tak lari dari bidang yang saya belajar di UMT dulu. Bidang makanan memang penat.. Dari zaman belajar sampailah ke zaman kerja... memang penat. Masa bersosial? hurm.. okay.. sekarang saya tak punya masa sosial. Saya cuti time orang berkerja ( Isnin- Jumaat).. Sabtu dan Ahad? Okay..Tu hari wajib kerja. So, kawan-kawan yang weekend nye cuti.. kenalah paham kenapa saya tak boleh hang out makan-makan sambil tengok wayang.. Huhuhuhu....

Jadinye, time cuti saya hanya mampu duduk kat umah sambil tengok Tv (sebab tak de kawan yang cuti time tu.) Atau beli barang keperluan rumah sendirian kat shopping complex. Oh my... sedih kan bunyinye.. hehe

Kerja? Memanglah semua kerja penat. Cuma yang membezakan waktu kerja dan jenis apakah penatnye... Penat badan atau penat otak...Ataupun penat kedua-duanya.. Dan kerja saya ni.... penat kedua-duanya... Kadang-kadang nak je saya offkan hanphone bila time cuti. Malas nak terima panggilan dari tempat kerja time saya off day. Hehe..

Hurm....
So, ade tak kawan-kawan yang nak syorkan kerja lain untuk saya.. Haha.  Oh okay.. joking saja.. hee

P/s: Nak tunggu kerja kerajaan lagilah lambat. So, proceed dulu dengan kerja apa yang ada sebab susah tau nak dapat kerja yang okay sekarang.... 



4 comments:

  1. sama mcm akak.. cuti hr ahad duk umh sbb xde kwn.. kwn2 keje hr sbtu ahad...keje mmg penat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha... bidang makanan memang susah nak off hari weekend.. kadang-kadang nik sampai ugut nak cuti hujung minggu.. haha.. ni nak claim cuti raye hari tu.. claim terus 4 hari.. haha...

      nak pergi open house sedara mara pun xde masa.. kesian kan.. hehe

      Delete
    2. nik, aku rasa, ko off je no yg selalu ofis ko kol..on no yg kawan-kawan tahu je...jd, bila cuti off fon tu and kawan kawan still contact no satu lagi..hihi

      Delete
  2. Ok jugak.. haha. aku suke idea bernas tu.. hehe

    ReplyDelete