Monday, January 20, 2014

nikmat yang sementara...

Assalamualaikum...
first time, 
saya berblog guna handphone... hehe... eh bukan nak berlagak.. tapi tak larat nak bukak laptop. hurm...

banyak yang saya nak share tapi blogging pakai phone ni agak terbatas...
ahh tak kire nak share jugak.. haha

okay... ingat lagi tak yang azam saya tahun ni nak jaga kesihatan? 
tapi tak sempat nak jage... dah terkena sakitnya... agak teruk sehingga  terpaksa bergantung dengan ubat. radang paru-paru.. 

dan yang paling menyedihkan... saya alergik dengan antibiotik penicillin dan yang sewaktu dengannya... so saya terpaksa jadi uji kaji dengan jenis antiobiotik yang lain... macam erytomycin dan bactrim... 

so... saya pun terpandang pak cik krause yang sudah lama terbiar di atas rak buku.terlupa pulak belajar nutrition dulu... sengal kan.... so.. bermulalah nutrition theraphy... terapi dengan diet dan... of course senaman dan doa.

so saya hentikan nescafe...  walaupun nescafe tu bagaikan kawan kamceng saya dari kecik... haha... bye bye nescafe...

saya hentikan makanan bergoreng... sume makanan yang rebus... stim  dan bakar saja... hatta setitik minyak pun tak dibenarkan dlm makanan.... huhuhu.. very strict diet... makanan pedas... lada hitam.. lada sulah pun tak boleh.. tak baik... nanti batuk tak sembuh...

 saya start minum limau suam....  walaupun saya memang tak suka benda masam... okay.. vitamin  c kan untuk immune system... kadang2 saya amik madu dengan limau.. untuk minum setiap pagi...tapi kalau saya amik ubat.. saya tak minum madu.. nanti keracunan

itu je yang saya buat setakat ni... harap sembuh..doakan saya ye... amin...


2 comments:

  1. semoga cepat..limau kosong tu favourite akak..diet kata kn..

    ReplyDelete
  2. akak pun diet jugak? jangan terlebih diet kak.. nanti jadi macam nik.. badan sekeping je... hehe

    ReplyDelete