Monday, February 17, 2014

Pantang cara bersalin.

Assalamualaikum.

Hari saya rajin buat blogwalking. Dah tak tahu nak buat apa sangat. Lepas tengok citer filipina kat TV3( Be careful with my heart) terus je memerap dalam bilik. Sindrom malas semakin berleluasa sekarang. Nak keluar rumah pun malas. Nak memerap je dalam bilik.

Perut tengah lapar. Wassap encik boyfriend... Dia layan kejap-kejap je. Sesekali dia hantar gambar posing muka troll. Gelak la sekejap. Adoii... Sekarang ni.. tengah menghabiskan sisa-sisa cuti yang ada sebelum kerja bulan tiga. Sakit pun dah kurang sikit walaupun berat masih tak mencapai BMI normal.

Doktor kata kalau makan ubat yang diberikan, maybe akan ada side effect macam tak lalu makan. but.. kemain lagi saya makan... Hehe.. Siap tambah nasi. Lagipun, macam mana nak sihat kalau badan tak cukup nutrien kan?

Sekarang ni. ada masa je.. mesti duk kat dapur... dan pantang makan..
Macam perbualan dengan adik tadi..

Adik (Nurse)  : Kak, jangan lupa makan ubat ikut time. Makan yang bakar-bakar je... stim.. kukus.. Kalau                           boleh pantang macam orang bersalin. lagi bagus
Saya               : baik. Pantang la.
Adik               : Pantang makan tau. bukan pantang nampak makanan!! Yang tu lain konsep. Haha
Saya               : Haha... Macam tau-tau je.

Siap dia pesan lagi dengan encik boyfriend. Apa yang saya boleh makan. Apa yang tak boleh. Memang takde peluang la nak pau encik boyfriend. Okay.. ni memang kena pantang. HUHU
baru ingat nak pau makan nasi arab kat Restoran Sana'a kat Cyberjaya.Adoi... tak dapat la...

Semalam masak, masak lemak cili padi ayam... tapi just boleh tengok dan tolong masakkan je... untuk diri sendiri... hurm... makan la ikan bakar.. dengan ulam-ulaman.. hehe

P/s: Harus tabah demi kesihatan.. Okay.. saya praktis nanti kawin.. kalau dah bersalin.. mesti kena pantang macam ni jugak kan.. hehe...positif... positif.. hehe



No comments:

Post a Comment