Thursday, February 20, 2014

Saya Anak Abah

Assalamualaikum.

Saya rajin hari ini. Lepas tengok cerita drama filipina be careful with my heart, terus je saya bukak blog. konon nak blogwalking je... alih-alih gatal pulak jari nak menaip.

Apa yang saya nak cerita yep.?

Saya anak abah....
Saya anak mama...
Pendek kata saya anak abah dan mama.
Tapi saya lebih rapat dengan abah berbanding mama.

Mungkin sebab tarikh lahir saya selang beberapa hari sahaja dari abah.
Saya lasak orangnya.
Walaupun saya yang paling kecik (dari segi badan) dalam famili.... tapi saya yang paling lincah..
yang paling tak reti duduk diam....
Yang paling kuat membebel... hurm.. hehe
Semua nak perfect..

Sampailah saya sakit....
Walaupun saya ada encik boyfriend...
Saya tetap sayang abah saya..
Abah saya hensem tau..

Adik jeles bila abah selalu lebihkan saya.
Bukan sebab saya pandai..
Bukan sebab saya rajin...
tapi sebab saya peka dengan apa yang abah nak..

Abah suka makan..
dan saya suka masak..
Abah suka chinese food plus western food
sebab arwah mak abah bekas tukang masak istana..
jadi abah suka makan makanan yang mama tak biasa masak...

Saya pula gila korea dan chinese food
Internet dah ada.. jadi gunakan untuk cari resepi..
macam-macam saya try...
dan saya ajar mama cara nak masak kalau resepi tu menepati citarasa semua..

Saya sayang abah...
saya sayang mama...
saya sayang family saya.

Bila sakit, family yang paling dekat
walaupun kita ada kawan...
walaupun kita ada teman istimewa..
tapi kita masih perlukan family...

betul tak?

P/s: Bosan setiap hari kena makan ubat. Hope akan okay. tetiba nak makan ayam stim dengan halia. Yummy...

No comments:

Post a Comment